Kurs 3 påbörjad!

Ofast så dålig på att skriva alltefter saker händer och tiden går.
Nu får jag uppdatera lite som hänt.

22 okt var det begravning i Stockholm. Min låssas mammas systers man är det som gått bort. Det var en fin begravning men självklart är det jobbigt att se alla ledsna men det kändes ändå bra efter att man fått säga hej då,men är konstigt att se henne själv utan sin man och kommer nog kännas ännu mer konstigt till jul och så när dom brukar komma för att hälsa på. Och nu när jag gjort mina julkort så känns det också konstigt att bara skriva hennes namn på. Man ska ta vara på den tiden man har med sin älskade,alla för den delen även familj och andra nära.

27 okt hade vi våran andra redovisning. Jag kände mig fört ganska lugn eftersom första gick bra,men när jag sen skulle fram så vart jag verkligen skit nervös och läste nästan helt från papprena. Men vi gjorde en rolig liten sak,jag hittade små choklad bitar på lagerhaus där det stod hurra hurra vad du är bra som jag tänkte mina gruppkamrater skulle få efter redovisningen men så hittade jag även fjäsk choklad:) eftersom vi skrev arbete om skola och lärare så tyckte vi det va kul å ge läraren på skojj,vilket vi gjorde och det va lite kul faktiskt. Redovisningen gick bra iaf och han sa att det dög för GODKÄNT :D så då va det två kurser kodkänt nu då. Underbart!!!

Pratat med kuratorn på skolan,han är underbar. Pratade med honom för några år sen och han har varit bättre än min psykolog. Han verkligen ser än och lyssnar på än och försöker lösa problemen. Får väl gå lite hos honom :) skönt å prata lite,man måste ju passa på när det är gratis och finns på skolan och när han är där också.

31 aug var jag,erik och hans bror johan på halloween party på å2. En från jobbet som fixat så vi gick dit,vi hade kul men var fulla så gick hem ganska tidigt. Råkade glömma kvar min väska på stället så hade inga nycklar att komma hem så vi fick sova hos erik. Jag leta efter väskan på alla ställen utom å2 men i fredags när jag va på stan och cykla förbi där så tänkte jag att jag måste ju iaf in å fråga vilket jag gjorde och tror du inte väskan var där. Blev överlycklig!! Nästa gång ska jag bara ha hemmanyckeln med mig och i fickan hela tiden,inte någon tunn liten väska man kan glömma någon stans,tror jag ställde den åt sidan när jag tog på mig jackan.

2 nov var det kurs start för Sociologin,vilket är en mycket spännande kurs. Vi kommer ha våran första tenta så man är ju lite nervös inför den men det ska nog gå bra.

Sen är det snart jul:D börjar faktiskt redan förebereda lite inför det. På fredag är det bet. sittning och 16/11 ska ajg och 2 kurskamrater på kryssning..jippie..blir nog kul tror jag.

Ja är väl det som hänt,nu ska ajg sätta mig och läsa vidare i mina skol böcker. Boken jag nu läser är på engelska vilket blir lite svårare när jag till och med tycker svenska böckerna är lite kluriga men bara köra på.

Ha det så bra alla...kram*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0