Studentolympiaden!

Då har yttligare en vecka till gått på högskolan.

Vi har haft lite föreläsningar,några helt idiotiska och några väldigt intressanta. Just nu dras jag mer åt psykologi:) vilket jag kännt redan från början men man får se om det ändras längre fram.

I fredags var våran första sittningen men VIPS(sjuksyrrorna) och MACH(flyg ingengörerna). Vi hade lite förfest innan alla och det va trevligt. Jag hade inte tänkt dricka så mycket eftersom det va studentolympiaden tidigt dagen efter men jag blev på partyhumör så jag festa på. Det var mycket trevligt. Tyvärr var det inte så mycket mat men var trevligt sällskap. Jag drog hem runt 23 men kom inte hem förens runt 24 då jag la mig för att sova. Sen skulle jag upp redan halv 8 på morgonen.
När jag vakna mådde jag sååå illa. Försökte dricka massa vatten men det kom upp igen :P
Inge bra att må så dåligt när man skulle upp tidigt för att tävla en massa men jag släpa mig iväg.
Vi gick iväg alla till sigma torget med musikorkester först. Det va lite kul.

Vi fick börja med stadsjakten då vi fick en lista på konstiga saker vi skulle hämta och få poäng för,dom tog emot mutor:)
vi fick med oss från listan:

3 galgar
1 klubba
1 bowlingklot
1 micro :)
1 bild på en toa dörr

Fast tyvärr kom vi 3:a i den tävlingen iaf av 3.

Sen red vi tjur,sumobrottning i stora dräkter och boom fight där jag vann min match:),sen glass ätar tävling och dragkamp med vik hockey lag.

Vi låg på 9:onde plats av 11 efter alla dom grenar vilket betydde att vi fick starta 18 sekunder efter första till stafetten som avgjorde hela tävlingen.
Stafetten började med att man skulle springa med potatis på sked,sen äta upp ett cola snöre,sen gå skottkärra och det avslutades med simningen. Vi låg bra till fram till skottkärran men sen kom vi längre bak. Sen började vi simma,jag låg längst fram och han sparka där bak. Guuu va jobbigt det var,man kände mest att det var kallt när man råka slänga vatten i ansiktet på sig själv. Han kämpa på bra där bak för för mig så kändes det som att vi inte rörde oss framåt då jag paddla på. Min syster och bror stog längs kanten och tog lite kort på oss och hejjade på. Sen hela vägen så hejjade ju alla från beware på oss. Det känndes kul och man fick lite extra kraft av det. Men sååå slut man va och vi simma från förbi kyrkan ända till stadshuset.
Vi kom på 8:onde plats,trodde det gick bättre för oss men ja vi fick ju en placering bättre än när vi startade så det ska man väl vara glad med:) man va lite kall och skakis efter men vi kämpa på bra och speciellt felix som simma med mig.

På kvällen hade vi en gratis sittning för alla som varit med på olympiaden och det va riktigt god mat då. Vi hade kul men man va ju så himla trött så blev bara 2 cider sen drog jag hem efter den var klar och man sov ju ganska bra sen.
Idag är jag helt mör i hela kroppen. Skönt att man inte har föreläsning fören onsdag:) så imorrn blir det träning. Hoppas bara inte jag blir sjuk efter simmningen,man känner lite i halsen men hoppas det går över.

Det va min helg:)

ha det så bra alla så kommer bild från simminen senare..kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0